قراردادهای بدون ضابطه عامل افزایش اجاره‌بها در گناباد / تعیین تکلیف زمین‌های رها شده در اولویت است

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: برخورد سلیقه‌ای و صدور قراردادهای بدون ضابطه و بدون رعایت موازین قانونی از عوامل افزایش قیمت زمین، مسکن و اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در این شهرستان است.
کد خبر: ۹۵۵۴۰۲۶
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خرسان رضوی از گناباد، ناصر چیتگر اظهار کرد: خریدوفروش امتیاز زمین‌های نهضت ملی مسکن در گناباد تخلف است، در این زمینه با خریدار و فروشنده طبق دستور مراجع قضایی برخورد قانونی می‌شود.

 وی با هشدار نسبت به افزایش خریدوفروش امتیاز نهضت ملی مسکن در گناباد افزود: بنیاد مسکن به‌عنوان دستگاه متولی هر گونه قرارداد منعقد شده در این زمینه را فسخ و باطل می‌کند.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد به نقش برخی از دست‌اندرکاران معاملات مسکن در نرخ‌گذاری و افزایش قیمت مسکن در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن به طور مثال در یک روستا ۴۰ واحد مسکونی و هر واحد با چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال احداث شد و درحالی‌که هنوز این واحدها به متقاضیان تحویل داده نشده، قیمت هر واحد در بازار به ۱۳ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

 چیتگر مطرح کرد: از مراجع قضایی و دادستان عمومی و انقلاب گناباد خواسته می‌شود تا با افزایش نظارت‌ها با متخلفان معاملات املاک در این زمینه به‌صورت جدی برخورد کنند.

 زمین‌های رها شده باید تعیین تکلیف شوند

 محمد صابری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر گناباد نیز در ادامه بیان کرد: زمین‌هایی رها شده در محدوده کاربری مسکونی این شهرستان باید طی سه سال آینده تعیین تکلیف و احداث شوند، در غیر این صورت کاربری آنها حذف خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن و اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در گناباد از مشهد نیز بالاتر است، توضیح داد: اتخاذ تصمیم‌هایی متناسب با اقتضائات منطقه‌ای، افزایش نظارت‌های مسئولان، سرعت بخشی در تعیین تکلیف زمین‌های رها شده و ملزم‌کردن مالکان آنها به دیوارکشی این زمین‌ها از جمله راهکارهای کنترل قیمت مسکن در این شهرستان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار